Lectoescritura

Estes talleres xorden para dar resposta ás necesidades dos alumnos de 4/5 anos de Educación Infantil e de 1º E 2º de Primaria que requiran atención especial nestas áreas.

Ademais de axudarlles a mellorar as súas habilidades, tamén nos permiten observar e detectar calquera outro tipo de dificultade que vaia máis aló dunha mera dificultade transitoria na adquisición da linguaxe escrita.

Trabállase unha hora á semana en grupos reducidos. Empregamos unha metodoloxía lúdica na que, partindo dos seus centros de interese, realízanse xogos e actividades que melloran a conciencia fonológica e o recoñecemento visual e auditivo das letras que van traballando na clase ordinaria.

Os obxectivos para traballar son diferentes dependendo dos ciclos:

Educación Infantil (5º e 6º)

  • Discriminar auditiva e visualmente os sons das grafías traballadas de forma illada, en sílabas  e palabras.
  • Adquirir habilidades de conciencia fonológica diferenciando  as letras, as sílabas e as palabras.
  • Xogar coas sílabas das letras que se traballen, formar palabras sinxelas con elas, etc.
  • Traballar a atención, percepción e memoria a través de xogos con letras e sílabas.
  • Facer  pequenos ditados de sons, sílabas e palabras sinxelas dos fonemas traballados, nos que se traballase tamén a grafía e a motricidad fina, orientación espacial,  prensión adecuada do lapis etc.

Educación Primaria (1º e 2º)

Ademais de afianzar os obxectivos anteriores, centrarémonos tamén nos seguintes:

  • Avanzar no proceso  de lectoescritura,  conciencia fonológica de letra (son) sílabas e os seus tipos (sílabas inversas, mixtas e trabadas),  palabra e frase.
  • Ler e escribir aos ditado sons, sílabas, palabras, frases e textos sinxelos.
  • Corrixir erros de omisión, investimento ou adición de fonemas nas  sílabas anteriores.
  • Traballar regras de ortografía arbitraria: c/qu, g/gu/j,  r/rr , z/c a medida que lles sexan impartidas na área de Lengua.
  • Separar correctamente as palabras nas  frases.
  • Traballar a comprensión e expresión escrita, empezando con pequenas frases.
  • Mellorar a velocidade e a fluidez lectora.